Powered by:

Activatieproces HPE fixed support services stap voor stap uitgelegd

Vraag jij je ook weleens af of het HPE fixed support services activatieproces niet makkelijker kan? Let dan goed op! Samen met jou doorloop ik in deze blog het gehele proces, stap voor stap, én deel ik enkele superhandige tips & trics met je. Ben je er klaar voor?

 

Activatie van groot belang
Het is van groot belang om de HPE fixed support services per product te registreren en te activeren. Doe je dit niet dan verloopt het recht voor de eindklant om er gebruik van te maken. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor jou en je eindklant, waarover je hierover meer leest. Door de fixed support services te activeren leg je de link tussen het product en de support service. Door dit tijdig te doen is jouw klant verzekerd van zekerheid en stabiliteit.

 

Registratie en activatie
Je registreert je HPE fixed support services via HP Enterprise Channel Services Network, oftewel de CSN tool. Hoe je dat doet leer je hier.

Aanmelden

  1. Meld je aan via de CSN-portal - https://csn.hpe.com
  2. Vul je username en wachtwoord in. Je username is het e-mailadres dat gelinkt is aan jouw CSN-account. Heb je nog geen CSN-account? Neem dan contact met mij op zodat ik kan zorgen dat een CSN-account wordt aangemaakt.

 

 

Overzicht te registreren orders

  1. Nadat je bent ingelogd kies je voor ‘inquiries’ en vervolgens klik je op ‘orders detail report’. Dit report bevat alle orders die aan jou zijn toegewezen en gebruiken we om orders op te volgen.
  2. Selecteer de data van de orders die je in het report wenst terug te zien. Let op; dit bereik is maximaal 1,5 maand. Zorg dat je je orders regelmatig opvolgt aangezien deze binnen tien werkdagen geregistreerd moeten worden.
  3. Klik op ‘search’ om het report te openen (excel).
  4. In de laatste kolom vind je de status van de registraties. Orders die op ‘incomplete’ staan dienen opgevolgd te worden. Je maakt hiervoor gebruik van het ordernummer.

 

Registratie

  1. Ga naar ‘care pack registratie’ op de homepage of via de linker navigatie.
  2. Voer het order reference number in (ordernummer dat begint met EME) of het PO-nummer.
  3. Heb je de juiste order gevonden? Klik dan op het ordernummer om verder te gaan.
  4. Check de informatie en klik op ‘registration information’. Hier vul je je gegevens in.

 

  1. Klik bij ‘customer type’ op ‘company’.
  2. Scroll naar beneden om de link te leggen tussen fixed support services en hardware.
  3. Vul serienummers en productnummers van de hardware in.
  4. Geef de aankoopdatum in zoals vermeld op de factuur.
  5. Ben je ook een preferred service provider? Verschuif dan de balk naar rechts. Selecteer ‘select PSP’ voor de keuzelijst en maak je keuze. Indien je geen keuze maakt wordt de service door HP geleverd. P HPEHP ghelevHP
  6. Klik op ‘preview’.
  7. Selecteer ‘confirm carepack registration’ om de fixed support service te registreren.

 

De registratie is nu compleet.

  1. Je kunt het registratieformulier per e-mail verzenden aan de eindklant.
  2. Bewaar dit formulier goed. In bepaalde gevallen kan deze worden opgevraagd dus het is aan te raden zelf ook een kopie te bewaren.

 

Bevestiging aan eindklant

  1. Je krijgt een preview van de e-mail te zien en kiest geadresseerde.
  2. Print deze indien gewenst door te klikken op ‘print certificaat’.
  3. Pas eventueel de print instellingen aan. Hier kun je het certificaat printen of als PDF opslaan.
  4. Op pagina twee van het certificaat staat de info omtrent de hardware en de fixed support service zoals serienummer van het support, inclusief einddatum.

 

  1. Jouw klant kan deze support linken aan zijn HPE support account om realtime de status van support in te zien en op te volgen.

 

Linken support aan HPE support account eindklant

Hebben jouw klanten vragen of problemen bij het linken? Volg dan deze stappen:

  1. Zorg dat de klant ‘link package support’ heeft gekozen.
  2. Het package support ID is het serienummer van de fixed support.
  3. Bij productnummer vermeld je het productnummer van de hardware.
  4. Vervolg de stappen zoals vermeld.

 

Registratie wijzigen

Wil je aanpassingen doorvoeren in het geval van een verhuizing of nieuwe eigenaar? Kies dan op de homepage of in de linker navigatie voor ‘update registratie.’ Zoek het ordernummer terug via het serie- of productnummer van de hardware of serienummer van de care pack (fixed support service). Je krijgt het scherm te zien waar je de gegevens van de eindklant kunt inzien en eventueel aanpassen.

 

Hernieuwing report

Voor de fixed support services die komen te vervallen vraag je eenvoudig een report aan. Hierover in mijn volgende blog meer.

 

AANRADER: VIDEO REGISTRATIEPROCES

Bekijk ook de video ‘Registratie HPE fixed support services’ die HPE special voor jou maakte. Hierin worden alle bovenstaande stappen uitgebreid besproken en toegelicht.

Bekijk hier

 


Tips & Trics

Ik heb uiteraard ook nog een paar tips voor je die je helpen om het activatieproces te versoepelen.

Tip #1: Zorg dat jouw organisatie maar één CSN-account heeft.
Tip #2: Link aan het CSN-account een generiek mailadres, zodat meerdere personen alle communicatie kunnen ontvangen.
Tip #3: Zorg dat Copaco alle orders linkt aan jouw CSN-account. Check dit bij je accountmanager of… bij mij.
Tip #4: Zorg periodiek, bijvoorbeeld wekelijks, dat je alle orders checkt. Dit met het oog op de termijn van tien dagen waarbinnen de services - na aankoop - geregistreerd dienen te worden.
Tip #5:  Wil je meerdere services tegelijk registreren? Maak dan gebruik van de ‘bulk registration’  optie. Hoe je deze gebruikt vind je op pagina 22 van de uitgebreide manual.

Veel succes én vanaf nu plezier met het registreren!

 

Relevante documentatie HPE fixed support services
Video registratie fixed support services
Uitgebreide handleiding: HPE CSN User Manuel (ENG)
Blog: Voordelen HPE services
Blog: Kan ik de garantie op de server van mijn klant nog verlengen?
Blog: Wat is het risico als ik de fixed support service niet activeer?

 

Meer informatie over HPE fixed support services
Wil je meer weten over de HPE fixed support services en/of het verlengings- en activatieproces? Kijk snel op de andere blogs over dit onderwerp of neem contact op met Joukje Steiger.

 

HPEnergy maakt gebruikt van Cookies

Deze website gebruikt cookies om informatie op uw computer op te slaan. Door deze website te gebruiken stemt u ermee in dat wij cookies plaatsen.
Klik hier voor meer informatie

Sluit dit bericht