Powered by:

Een harddisk wordt vervangen, wat doe ik met de privacygevoelige data?

Veel gestelde vraag aan Joukje - november 2019

Een harddisk gaat kapot en moet vervangen worden. Het is normaal dat de oude disk door HPE wordt meegenomen. Dat betekent letterlijk harddisk in de tas en mee het pand uit. Maar kan dit eigenlijk wel en strijkt dit niet rechtstreeks tegen de haren van de AVG regels in? In dit artikel de twee mogelijkheden van HPE om privacygevoelige data binnen het pand van de eindgebruiker te houden.

 

Upselling twee services

Een klant die kampt met een kapotte harddisk, is veelal niet gecharmeerd van het idee dat de harddisk – vol kritische informatie - onder de arm van een derde het pand verlaat. Het zal jou dan ook niet verbazen als deze aangeeft dat dit een datalek is. Om deze situaties te voorkomen biedt

HPE twee servicelevels aan die jij aan jouw klanten kunt aanbieden. Met deze serviceopties, beschikbaar in de HPE foundation care en proactive care, zorg jij dat klanten zorgeloos een harddisk wissel kunnen laten uitvoeren.

 

DMR (Defective Media Retention): Behoud van defecte media

Deze serviceoptie geeft de klant het recht om defecte vaste schijven of SSD/flashdrives te behouden die door de service worden gedekt, bijvoorbeeld als de klant geen afstand wil doen van een schijf (schijf of SSD/flashdrive) die vertrouwelijke informatie bevat.

 

CDMR (Comprehensive Defective Media Retention): Uitgebreid behoud van defecte materialen

Deze serviceoptie verleent de klant het recht om, naast defecte media, nog andere componenten te behouden waarvan HPE bepaald heeft dat deze mogelijk data vasthouden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld geheugenmodules. Componenten die onder dit servicekenmerk kunnen worden behouden:

 

  • Memory
  • PCA I/O cards, network cards
  • Controllers
  • Network devices (switches, routers, WLAN controllers, etc.)
  • CPU, system boards

 

 

Vergelijkingstabel. Bron HPE.

 

Houd de gevoelige data van klanten veilig door het aanbieden van deze serviceopties.

Supportpacks die onderstaande service aanbieden vind je op: Support Services Central. Kijk ook eens op onze website voor een goed inzicht in onze support services.

 

Bekijk leaflet (UK)
Bekijk hier de uitgebreide leaflet van HPE over deze serviceopties.

 

Heb je vragen over DMR en/of CDMR mail of bel ons dan via servicecontracten@copaco.com en 040 2 306 415.