Powered by:

HPE Foundation- & Pro-active Care tijdperk definitief ten einde

Al enkele maanden is HPE bezig met de transitie van het traditionele Foundation en Pro-active care naar het nieuwe modernere Tech Care. Sinds 1 september is de uitrol van het nieuwe Tech Care volledig uitgevoerd. Wat dit betekent, leest u hieronder.

Marktfocus HPE is veranderd

Waar iedereen jaren gebruik gemaakt heeft van de traditionele Foundation- en Pro-active care packs was het voor HPE tijd om het te moderniseren. HPE zag de markt en de servicebehoefte van partners veranderen. Er is steeds meer vraag naar actieve care, meer AI support, meer ondersteuning.

Daarom heeft HPE het nieuwe Tech Care in de afgelopen maanden uitgerold. Dit was als eerste geïntroduceerd bij rackservers en sinds 1 september geldt dit voor alle modellen.

Let op lopende opportunities !!

Nu Tech Care het oude portfolio definitief heeft vervangen en geldt als de nieuwe standaard service vanuit HPE kan dit ook effect hebben op al wat langer lopende special bid aanvragen. Deze dienen hierdoor opnieuw aangevraagd te worden met de nieuwe Tech Care, tenzij besteld vóór 31 oktober.

Renewals Tech Care

Ook voor renewals heeft dit direct effect. Bij het verlengen van de huidige HPE Foundation- en Pro-active care zal dit contract gemigreerd worden naar het nieuwe HPE Pointnext Tech care portfolio.

Wat is HPE Pointnext tech care?

  1. Eén support experience die voor elk type product geldt;
  2. Een digitale ervaring die u voorziet van geautomatiseerde en proactieve inzichten;
  3. Gemakkelijk benaderbare experts voor samenwerking en een videobibliotheek voor technische tips;
  4. Algemene technische begeleiding van experts voor operationele keuzes (lifecycle);
  5. Gestandaardiseerd portfolio en product lifecycle services.

HPE Foundation en Pro-active care vs HPE Tech Care

HPE heeft één lijn getrokken om iedereen een betere service te kunnen verlenen. De belangrijkste verbeteringen van het nieuwe Tech Care ten opzichte van het oude portfolio staan hieronder samengevat. De verschillen zijn groot, iedereen krijgt nu toegang tot:

  • Expert chat;
  • Storing management;
  • Algemene technische begeleiding;
  • Videobibliotheek;
  • Forum Response;
  • Workload analyse;
  • Incidenten dashboard;
  • Apparaat Health dashboard;
  • Expert support skill;
  • Een response tijd van 15 minuten;

Daarbuiten heeft u natuurlijk ook de gebruikelijke zaken als onsite hardware reparatie, proactieve meldingen en support.

Verschillen HPE Pointnext Tech Care

Maar, wat zijn dan de verschillende mogelijkheden in het nieuwe portfolio? Deze kunnen we opsplitsen in wederom drie categorieën met extra opties:

  • HPE Pointnext Tech Care Basic;
  • HPE Pointnext Tech Care Essential;
  • HPE Pointnext Tech Care Critical.

HPE Pointnext Tech Care Basic

2-uurs response 9x5 (standaard werk uren)

Volgende werkdag op locatie aanwezigheid (NBD)

HPE Pointnext Tech Care Essential

15-minuten antwoord 24x7 voor kritische incidenten (directe verbinding met een product specialist waar beschikbaar)

24x7 4-uurs op locatie aanwezigheid (4hr on-site)

HPE Pointnext Tech Care Critical

15-minuten antwoord 24x7 voor kritische incidenten (directe verbinding met een product specialist waar beschikbaar)

Storing Management voor kritische incidenten

24x7 6-uurs hardware reparatie inzet (waar beschikbaar)

HPE Tech Care met CDMR of DMR

Voor alle Tech Care pakketten geldt tenslotte dat deze ook te krijgen zijn in de varianten met CDMR en DMR.

HPE Comprehensive Defective Material Retention (CDMR) geeft de partner het recht op behoud van alle componenten die geheugen of andere soorten opslag dragen. Dus bij vervanging van defecte onderdelen worden de nieuwe opties geleverd, de defecte blijven altijd in eigendom van de partner.

HPE Defective Material Retention (DMR) geeft de partner het recht op behoud van disken bij defect. Als er dus een diskdrive vervangen dient te worden, blijft de defecte altijd in eigendom van de partner.

Copaco staat voor u klaar

Mocht u nu vragen hebben over HPE Tech Care, neem dan contact op met het HPE team binnen Copaco. We staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden en waar nodig uit te zetten bij HPE.