Powered by:

Kan ik een HPE contractual service afsluiten als een fixed pack niet (meer) mogelijk is?

Het komt weleens voor dat HPE fixed service packs niet meer beschikbaar zijn of dat je op bepaalde hardware, bijvoorbeeld een server, alleen nog maar een HPE contractual service kan afsluiten. Wat doe je dan?

 

De basisafspraak vanuit HPE is dat een HPE service pack alleen kan worden afgesloten als de fabrieksgarantie nog niet is verlopen én een eerder afgesloten service pack niet meer dan dertig dagen terug is verlopen. Is dit wel het geval, dan is het alleen mogelijk een HPE contractual service af te sluiten.

 

Let wel op: voor de tijd die tussen de afloopdatum van het bestaande service contract inzit tot de nieuwe afsluitdatum, wordt een vergoeding berekend. Dus een éénmalige fee voor de periode waarin er geen support zat op het betreffende product.

 

Tip: Zorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.

 

Als een product end of support is, dan mag het logisch zijn dat het afsluiten van zowel een HPE service pack als HPE contractual service niet meer tot de mogelijkheden behoort.

 

Vraag je je na het lezen af wat nu eigenlijk de grootste verschillen tussen een HPE fixed support of contractual service zijn? Dan geef ik je ook daarop nu antwoord.

 

Verschillen tussen contractual en fixed support

  • Bij een contractual service kun je de complete omgeving onderbrengen in één supportovereenkomst, in plaats van losse certificaten per systeem.
  • Uitbreidingen zijn in het geval van een contractual service eenvoudig toe te voegen.
  • Een contractual service is tussentijds opzegbaar en eenvoudig te upgraden.
  • Bij een contractual service kun je kiezen om het bedrag ineens vooraf of in termijnen te betalen.
  • Je profiteert van diverse verlengingsvoorstellen vanuit Copaco.

 

Meer informatie over HPE fixed support services
Wil je meer weten over de HPE fixed support services en/of het verlengings- en activatieproces? Kijk snel op de andere blogs over dit onderwerp of neem contact op met Joukje Steiger.

HPEnergy maakt gebruikt van Cookies

Deze website gebruikt cookies om informatie op uw computer op te slaan. Door deze website te gebruiken stemt u ermee in dat wij cookies plaatsen.
Klik hier voor meer informatie

Sluit dit bericht